Algemeen

Waar kan ik een klacht indienen over financiële producten of financiële diensten?

Het Kifid helpt u (dreigende) conflicten met financiële dienstverleners op te lossen. Kifid heeft een ombudsman en een geschillencommissie.

Financiële dienstverleners aangesloten bij geschilleninstituut

Volgens de Wet op het financieel toezicht (Wft) moeten alle financiële dienstverleners zich aansluiten bij een erkend geschilleninstituut. Het Kifid is een geschilleninstituut dat door het ministerie van Financiën is erkend.

Kopie klacht over financiële dienst of financieel product naar AFM

Misschien bent u niet de enige met een klacht over bepaalde financiële producten of een financiële dienstverlener. Stuur daarom een kopie van uw klacht naar het Meldpunt Financiële Markten van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). De AFM kan een onderzoek starten naar de financiële dienstverlener als er meer klachten zijn.


Informatie over dit hoofdstuk
Datum laatste aanpassing: 2015-07-22 13:30:33
Licentie: CC0 1.0 Universal
Taal: nl-NL

Download: HTML | CSV | Excel | JSON